here you have, låångt inlägg..

Du kan, du kan, du vill, du vågar, du vet de..

jag vet de..

även om de e jobbigt ibland,

jag vet precis hur de e, allt e koaoz allt e kris,

ingen fattar speciellt inte den som borde fatta,

 

när de enda man borde göra e att vara med dom man älskar innan de e för sent

e de enda man gör att skrika och bråka, jag vet, jag vet precis...

 

nu tänker ni säkert, men herre gud du e bara 13 för ***, japp 13 år och har upplevt en del saker jag inte ens önskar dom jag hatar, så himla hemskt...

men livet är inte rättvist någonstans och det som händer kan du inte göra ngt åt, minst av allt förhindra..

 

jag tror att det är därför jag hatar hatar hatar hatar hatar hatar det som händer nu, visst de e hemskt och fruktansvärt för alla men jag som hatar saker jag inte kan bestämma och påverka själv kan liksom inte acceptera det som händer, FÖR DE FÅR INTE HÄNDA!!

 

och även om det kommer att hända snart, inom ngra dagar, inom ngn månad, inom ett år, nu??

det är de jag hatar mest av allt, ovissheten, den jobbiga känslan av att inte veta..

 

det är inte bara mig det handlar om, det är rent utsagt, ne jag ska inte svära här, för alla men det är hemskt för ALLA inblandade, alla som överhuvudtaget känner mig kommer att få veta förr elr senare på ett elr annat sätt..

 

det är inget jag kommer kunna skratta åt om 10 år, verkligen inte..

om 10 år kommer nog allt vara över och det ända jag kommer att kunna göra är att gråta..

 

Stackare är ett ord som ofta förekommer, stark och kämpa lika så, du klarar de..

det är en sak jag lärt mig av hela den här ****** du klarar de, allt funkar, gör det bästa av de, KÄMPA!!

även om allt inte e en dans på rosor och allt e svårt att få att gå ihop, stallet, kompisra, familjen med en stor klump i magen hela tiden..

klumpen blir större och mindre hela tiden men just nu e den stor, större än någonsin..

en åtta år lång historia är på väg mot sitt slut, en saga som inte kan sluta lyckligt!

 

min saga mitt liv, min story, mina minnen, mina känslor..

du tar de hur du vill, antingen e du snäll och förstående, "lilla gumman" typen, elr så e du amen va du överdriver typen, det där e ju ingenting, men dom flesta som får veta tycker synd ommig och säger att om jag någonsin skulle behöva prata så finns dom, de gillas..

bara att visa att man bryr sig kan göra såå mycket, mer än ni anar, när jag sitter där och baragråter, tänker på er, hur fina ni e, allt känns bättre!!

tror de e svårt att förstå min situatuion om man inte varit i den själv, även jag har svårt att fatta ibland, allt går för fort, ena sekunden händer inget och allt e chill, nästa händer allt på en gång och sen går allt av bara farten..

 

sry för rörigt inlägg men de jag skriver nu kommer frrån my heart, skriver exakt va jag känner, allt jag tänker..

vad tycker ni om mina längre inlägg, hiss elr diss??

Puss o Kram Vera

 


Kommentarer
Hanna

Hiss <3

Svar: tack, då skriver jag fler..
Vera, Anna och Tekla

2012-12-11 @ 20:16:07
URL: http://haniiz.blogg.se
Paulina

Du är så himla stark vera! jag finns alltid här för dig, Kram <3

Svar: du e så ***** fin besti <3jag älskar dig så himla himla mkt!!

Kram
Vera, Anna och Tekla

2012-12-11 @ 20:45:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0