välj din fight..

det här e ett inlägg jag vetal skriva länge, vet inte varför jag inte gjort de, har liksom inte kännts rätt, men här har ni de, mina tankar mina känslor
 
ett inlägg från mig, Vera, here you have;
 
om du ska bråka med någon, tänk igenom de första, varför vill jag?
att bråka med ngn e kankse inget man väljer, ibland blir de bara så..
 
men om du bråkar med ngng kankse du kan säga förlåt istället för att fprtsätta, prata om de istället!!
en sak vi tjejer  e väldans bra på är att snacka skit, de vet ni med, även om de tar emot att erkänna.....
 
varför vi gör de?
inte den blekaste aning, men när du ser ngn som har allt de där du skulle vilja ha
som det går bra för heelaa tiden, klart du blir sur och undrara varför?!
 
då går du till din kompis och undrar om hon oxå tänkt på de, vipps poff pang så e skitsnacket igång!!
 
sen inom häst världen e de ju ÄNNU mer, de e större konkurens, mer anundsjuka m.m m.m
 
om alla kunde hjälpa varandra istället vore de ju mkt bättre, om tjejen du e avundsjuk på visar sig va jätte snäll och trevlig känns de de ju väldigt taskigt att nyss stått och sagt att hon e en bortskämd skitunge!?
 
de blir väldigt falsk och stå och vara trevlig när man vet vad man gjort, falska och orättvist mot henne..
 
skitsnack e som solen, kan däljas men lyser alltid igenom till sist..
 
när hon får veta kommer hon ju bli ledsen, de blir väl egentligen alla??
 
kankse börjar snacka skit om dig, ni blir kompisar igen, men då får du veta blir du arg och sen går de runt runt runt tills en av er förhoppnings vis tröttner...
 
usch usch för de, håll de du tycker inom dig, ge personene en chans, de e mitt råd...
 
på ridskolan kan jag inte påstå att jag älskar alla, långt ifrån..
men bara du inte säger till NÅGON tar ju ingen utom du skada av de...
 
behandla den som vem som helst kankse du får se en ny sida av den människan och helt plötsligt ändrara uppfattning? vore väl toppen?
 
elr om de kommer ngn ny, de e väl helt naturligt att göra fel om allt e annourlunda en de man är van vid!?
om man då inte hunnit få kompisar och är osäker är de väl helt obeskrivligt hemskt om de står 3 på läktaren och kollar å dig, viskar, fnissar....
 
varför inte bara prata, välkommna människan istället?
om man har olika erfarenheter kan man ju byta, lära sig mer, fantastiskt enligt mig!!
 
skit snack är en sak, de e himla ***** taskigt men om ngnär elak mot dig, de e en annan sak
säger dumma saker, kommenterara allt du gör på ett dåligt sätt direkt till dig..
 
vet inte riktigt vad som e värst!?
 
de är en sak om dom bråkar med mig, jag tar faktiskt inte åt mig..
jag tror de kan bero på att jag har mina kompisar, tjejerna som är helt grymma, bästa <3
 
jag kan försvara mig, de e inga problem, så har de alltid varit, jag har kunna sätta ner foten, för de som varit fel!!
men jag vet att de inte e alla som kan de, gärna skulle vilja men inet vågar..
 
.. rädda för konsekvenserna!!
 
om ngn bråkar med mig e de inga problem, MEN OM DU BRÅKAR MED MIN KOMPIS.....
akta dig, ngra av mina kompisar e sånna som inte riktigt vågar, och en av dom fick ta lite skit för ett atg sen, 3 mot en, inte schyst någonstans, ringde mig på kvällen, va jätte ledsen..
 
- Vera, gör jag så??
 
då blir jag så himla arg, absolut inte svarade jag!!
 
kollade med dom här tjejerna varför dom sagt/ gjort så
såklart inget dom kunde svara på, 
 
nehä himla synd för du har gjort en annan människa jätte ledsen, kankse inget du tänkt på?!
 
kan ngn gissa svaret..
 
- ee men de va ju menat som ett skämt!!?? 
- aa men de va inte så de uppfattades!
- ojdå, kan du säga att jag e ledsen?
- ne de får du göra själv!!
 
de gjorde hon faktiskt och även om dom inte e bästisar pratar dom ju med varandra...
 
en annan sak som jag blir himla arg på är tjejerna som kör, drygar mot dom som är mindre, INTE OK!!
 
jag känner ju många av dom mindre via Tekla, hennes kompisar..
 
om ngn rör min lillasyster, *%&&/"!/#"#&!("°(//&!??!!""
INGEN BRÅKAR MED MIN LILL SIS,
 
visst jag o Tekla kankse inte alltid e bästa kompisra, idyll syskon, du o jag mot världen liksom...
 
men de e liksom de, jag sköter bråkandet med min lilla syster, det gör jag INGEN ANNAN!! 
 
de e samma med Teklas kompisar, ingen rör dom, dom e mindre, inte lika säkra på sig själva, vet inte lika mkt!!
för ngra helger sen va de ju stor tävling, behövdes många funkisar..
 
en av Teklas bästa kompisar skulle vara städ chef för ditt lag på tre personer...
då säger dom andra tjejerna att dom vill vara chef och tycker att Teklas kompis (vi kallar Lisa) är för liten och inte tillräckligt bossig, Lisa kommer och säger att dom e dumma o dryga..
 
jag blir så himla arg, om du gillar att köra med ngn, KÖP EN ROBBOT!!
 
de sluta med att vi prata med tjejerna, de blev sams och ser ni??
allt går att lösa, bara man vill tillräckligt mycket!!
 
hoppas att ni tänkt lite och förstår vart jag vill komma...
tänk igenom va du säger, snacka inte skit...
 
för allt skitsnack bara skit bokstavligt talat, ofta e de inte ens sant...
 
välj din fight!
 
/ Vera
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Alva

Sv; Åh tack så mycket! :) Ja, jag hyr Hazena från grällsta! Har du varit där? :D

Svar: ne men en av mina bästa kompisarhar och haft just Hazena! :) <3
Vera

2012-12-18 @ 11:23:04
URL: http://alvac.webblogg.se
Smilla

Hej! Just nu pågår en frågestund på min blogg. Om man frågar en fråga eller flera frågor i frågestunden så blir man aoutomatiskt med i en lottning om en länk. Då kan du få chansen att få några nya läsare!
Här är frågestunden: http://smillas.blogg.se/2012/december/fragestund.html#comment
Kram!

Svar: åå den ska jag vara med i!!
Kram på dig med <3 :)
Vera

2012-12-18 @ 15:02:42
URL: http://smillas.blogg.se
AmandaB

Allt bra idag? :)

MVH Amanda

Svar: jadå, med dig med?
Kram
Vera

2012-12-18 @ 16:30:49
URL: http://amandablomkvist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0