Mina och Petronellas äventyr...

Ja, nu e de ju så att bästisarna Vera och Petronella,inte alltid e fullt normala...
Allt de knäppa brukar börja med att Vera kmr på en helknasig ide´!
Nu hade jag bara tänkt berätta om 2 konstiga saker, av alla de 10000000000, kanske kmr mer ngn annan dag...

BERÄTTELSE 1, BUSSFÄRDEN:
De var en gång två tjejer, vid namn Vera och Petronella, som skulle åka hem från ponnyn Blizz. När dom hade åkt hem med tåget, skulle dom ta bussen (606 Danderyds sjukhus), men dom märkte att de va 20 min kvar tills bussen skulle komma! Lata som dom va upptäckte Vera att de gick en 606 Djursholms torg om 5 min! Hon menade på att den borde väl åka först till djursholms torg, å sen vända å förvandlas till 606 danderyds sjukhus! När dom kom till dj- torg, så upptäckte dom att den inte alls vände, då gick dom på den första bästa buss som gick mot danderyds sjukh. Dom frågade om bussen stannade i Mörby C, de gjorde den. Men, de va såklart näst sista stationen... Med deras vanliga tur, fick dom åka runt HALVA DJURSHOLM Å KOMMA HEM 1 TIMME SENARE ÄN OM DOM SNÄLLT HADE SUTTIT Å VÄNTAT PÅ DEN RÄTTA BUSSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BERÄTTELSE 2, ÖVER STOCK Å STEN:
De var en gång två tjejer, vid namn Vera å Petronella, som skulle åka ut till ponnyn Blizz. Men när dom kom till stationen, stog inte deras tåg med på skärmen med tågen som går den närmsta halvtimmen! Men nästa tåg som skulle gå stannade på Ormsta, stationen innan Molnby, där dom skulle av.
Lata som dom va, orkade dom inte vänta på tåget som dom egentligen skulle åka med! Dom satte sig på Ormsta-tåget. När dom kom fram till Ormsta, trodde Vera, att tåget som stannar på molnby inte skulle gå förens om 45 min, bara för att de stog att nästa tåg var ett snabbtåg. Snabbtåg brukade vanligtvis inte stanna på Molnby, men nu va de så att Petronella hade kollat på sin mobil, där de stog att de skulle stanna... Men tillslut övertalade Vera henne att gå. Efter att ha gått genom skogen i 20 min ser dom tåget susa förbi å stanna på Molnby! Vera hävdade att de inte alls gjorde de, hon ringde 118 800, blev kopplad till SL´s kundtjänst, där dom sa att de hade gjort de!
Fatta vad sur Petronella blev på Vera!

VET NI VAD DETHÄR BETYDER? ALLT KRÅNGLIGT JAG Å VERA HAMNAR I, BÖRJAR MED ATT VI VAR EXTREMT LATA!
// vera, texten är skriven av p och tagen från hennes blogg.. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0