fripson <3

Frippe e en utekanin, de e de bästa för en kanin (enligt mig) visst, en innekanin bli socialare, MEN en utekanin får ett rikare liv.. tänk dig att bara titta in i samma vägg dag ut och dag in, din bur är högst en kvadrat meter stor, fel enligt mig!! jag kan inte säga att frippe har 85747589457793457557 meter stor bur och en underbar utsickt, men han har en bur med 2,5 väningar (en halv våning) undervåningen e täckt med halm som isolerar under vintern..på övervåningen finns det han behöver, vatten skål, matskål, en höboll (fylld såklart ;)             på botten av den våningen finnns det kutterspån :)              de e ju bar för en kanin <3 att få vara på många olika underlag så tassarna slits jämt, det är som en häst, rider du på tungt underlag blir hästen ganksa stark men rider du där för ofta slits de, men om du rider på för lätt bli hästen snabb men inte försiktig om sina fötter, om jag hade fått bestämma hade frippe fått halm både uppe och nere då det är varmare unde vintern, men de e tunkt att skutta i vilket troligtvis hade lett till att han inte skutta lika mycket, han blir ju varm nr han skuttar, RIGHT??

så de här e alltså de frippe har dagligen

:

jag säger inte att frippe har de absolut bästa, men de e vad som e möjligt just nu liksom ;)
skriver inte de här inlägget för at göra ngn arg utan för att jag måste skriva tidsinställda och har svårt att komma på ämnen ;)
Kram Vera
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0