en sak jag tänkte på...

igår när vi va i stan så finns de ju en himla massa uteliggare, varför?
de e just de jag inte heller fattar, sverige är ett rikt land och borde inte ha ngra sånna problem!!
sen finns de ju en massa som typ är anslutna till ngt skurknätverk, men ändå..
 
precis utanför bio:n satt de en som typ skaka hela tiden
(tekla berättade dock att han fejkade eftersom att de hade deras lärare sagt -.- )
 
vart jag vill komma?
 
jo till att jag kände mig så himla bortskämd när jag gick runt där i kläder för ca tusen kroner, får rida på ridskolan för flera tusen och Mulle e ju inte heller billig!
 
livet är orättvist, de har jag verkligen märkt dom senaste dagarna, men de går faktiskt att påverka
hur knäppt de än låter så gör de de!!
då menar jag dok inte att en hemlös kan gå och köpa en lägenhet på söder för x antal miljoner, utan man kan börja med ngt litet som att typ gå till ngn social styrelse, typ lös de!!
 
INGEN KAN VÄL PÅ HELT SERIÖST ALLVAR SKICKA UT EN MÄNNISKA MITT I VINTERN!!
elr är det de som är felet, folk är så upptagna med sine egena liv att dom faktisk inte tänker på hur andra har de..?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0