Lady

haha de var ingen som verkade fatta när jag sa att jag ska ha Lady i hoppgruppen på ridskolan.
Det är så att eftersom att Lilla gubben fick ett kolik anfall och behövde åka in till Klinik där dom fick ta bort 1 meter tunntarm, alltså kan inte han komma tillbaka och utan problem gå alla lektioner...
 
därför kommer han vara på Rånäs i 3 månader (ett vilo häst hem) och under dom 3 månaderna, kankse längre, kommer jag behöva ha ngn annan...
 
de e såklart jätte tråkigt men jag kommer att lära mig mycket genom att rida en annan häst om man ska se de possitiva "/
varför Lady?
jo för att de enda hästar som inte går är Lulu, Lady och Pantara
 
Lulu kan vara ett alternativ men hon kommer få gå fler små lektioner och då kan inte hon gå hopp. oxå för de blir för mkt!
 
 
Pantara kanske kan funka men hon kommer nog oxå få gå mer nybörjar lektioner, jag vet ärligt inte om hon tycker det är så super kul att hoppa så därför är hon ingen långsiktig lösning heller...
 
Lady, lady går inga mini lektioner och kommer nog inte att göra det häller...
sen har ladys nuvarande ryttare fyllr 18 (får inte tävla ponny) ocj kommer ta över Blacki efter Emelie som flyttar till Finland "/
 
alltså e de allra störst chans att jag får Lady, och då MÅSTE hin ju ha ett egete tävlings schabrak, ni ska få se hela outifitten senare..
 


Kommentarer
Jenny - hästblogg

sv. vilket bra argument, håller med till 100 % Du kan verkligen hästar du :D

2013-01-06 @ 10:48:33
URL: http://jenny.weride.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0