# jagälskarminlillasyster

det jag vill säga med det här inlägget är att jag tycker att folk e lite för elaka mot sina sykon,
jag va, men de va förrut..
 
har börjat se Tekla på ett annt sätt nu, som en egen människa elr va man ska säg!!
nu sitter vi ofta tillsammans på något av våra rum och bara e, som kompisra typ...
läser, pysslar, ser på film m.m
 
jag börjar förstå folk som säger att dom VILL ha en lilla syster..
 
- de vill du inte alls, de e **** jobbigt! har varit mitt svar förrut
- aa de e jätte mysigt ibland!! e mitt svar nu..
 
visst vi bråkar en del men systrar e alltid systrar..
 
de e nog bara tekl av alla människor som fattar vad som händer just nu, precis samma sak drabbar oss båda, ändå blir skillnaden stor och vi reagerar så olika!!
 
jag pratar med människor jag litar på, de gör mig trygg och lugn!
tekla sluter sig som ett skal men kmr ibland gråtande till mig,  -Vera de e hemskt!
sen säger hon inget mer utan bara sätter sig brevid mig..
 
 
jag  har tur som har henne och jag hoppas att hon tycker det är okej med mig som syster också, jag hoppas de!
 
Anna e som en syster för mig, en av dom få människor som vet exakt ALLT om mig..
kan skriva världens mets random sak och hon fattar precis...
 
sen hela min härliga stall-familj, ni e oxå bästbästbästbästbästbästbäst!!
sen finns de ju såklart flera som känner mig utan och innan, ni vet vilak ni är <3
ni e oxå grymmare än grymmast!!
 
men åter till ämnet, hihi
 
tänk om d och din lillebror bråkar på morgonen, går iväg aparg och de sista man sa innan man skildes åt va:
 
- jag hatar dig!!
 
lillebror som har lite bråttom springer mot bussen som han ser komma, halkar..
ner på vägen mtt framför en bil, blir överkörd
 
finns inte mer...
 
de sista du sa va; jag hatar dig!!
 
tänk va du kommer ångra dig, resten av ditt liv..
 
just sayning, bra att tänka på!!
 
tycker vi avslutar där, de jag vill att ni tänker på att uppsaktta era syskon och övriga familj!!
 
puss o kram Vera
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0