stay strong ♥

ett ämne som jag känner att jag kan en del om och har kunskap att dela med mig till er av är att vara stark, då mnar jag inte vara stark på de sättet att jag kan lyfta 1000 kilo med mitt lillfinger utan på de sättet att jag orkar!
 
när man går igenom ngt sånt här som jag gör just nu har man ärligt inget val, för alla andras skull OCH din egen kan man inte bara bryta iihop, stänga in sig på sitt rum, måla allt svart, stänga av sin telefon och låtsat gå i ide!
 
jag menar absolut inte att man inte har rätt och gråta, att vara ledsen, tycka så himla synd om sig själv att man inte vet vad man ska göra...
 
det som har hjälpt mig är mina underbara fantastiska vänner som finns 24 / 7
även många av dom som är utomlands tar sig tid att ringa dyra samtal, skicka dyra sms och ha dyrt utomlands internet bara för att försäkra sig om att jag mår bra och säga att dom finns, tack för de jag älskar er ♥     
 
sen en annan sak som hjälpt mig, Mulle ♥
världens finaste ponny, jag kommer aldrig träffa en lika dan ponny som du, jag e så himla glad att jag fått äran att ta hand om universums finaste, de kan jag med handen på hjärtat säga att han är ♥
han får mig att kämpa på, han vet inget, han vet bara att jag inte e lika glad som jag brukar, ibland behöver en skritt paus för att allt känns jobbigt...
men han bryr sig inte han accepterar skritt pauser tycker han nog bara e possitivt om jag ska vara ärlig sen bryr han sig inte om jag e sminkad elr osmikad, om mina ridbyxor är nya elr om det är dom som jag haft i 2 år..
han bryr sig inte om hur jag ser ut, de som e viktigt är hur jag e!
tack Mulle för att du får mig att fortsätta..
 

sen den tredje saken som jag tycker har hjälpt mig är att vara ute, de kan låte jätte jätte konstigt men så är de!
jag tror det är för att då får man upp ögonen lite för att världen inte har stannat bara för att den har gjort de för en själv... att människor fortfarande åker till jobbet, andas, bråkar, skrattar att do ever, att du faktiskt oxå lever!
att du kan påverka, att du finns, även om de inte känns så!
för de kan de lätt göra, iaf för mig...
om du bara stänger in dig i ditt rum, drar ner rullgardinen, skriver en arg skylt på dörren, KOM INTE IN!!
blir du isolerad, tänker inte på vad som händer, huset brevid skulle brinna upp och du sklle inte märka ngt, för du är i en liten svart bubbla av sorg! om du en gång sätter dig i den svart bubblan är de svårt att få den ren, genomskinlig!
 
få upp ögonen för vad som händer, för de kan faktiskt få vara bra att få veta vad som händer även fast man inte vill, få påverkaa vad som ska hända nu, prata om det med ngn, en vuxen som man litar på, en kompis, ett syskon, en psykolog, en lärare eller en ponny ♥
 
för att vara ledsen själv är inge bra, då ser du bara de negativa, de svarta täcket på din bubbla blir allt tjockare och tjockare tills du inte ser ngt annat än svart!
om du istället tar upp din telefon fb elr liknande och skickar ett sms till en fin kompis,
 
jag e jätteledsen, vad ska jag göra? :'(
 
skicka de till kankse 3 personer som du har förtroende för så får du förhoppningsvis tillbaka 3 olika kloka svar, ta till dig av alla, personerna kan hjälpa dig att få din bubbla genomskinlig, så att du kan se...
 
* mina vänner                          * vara ute                              * mulligulli
 
det är mina tips om du e riktigt riktigt ledsen, de kan ju hjälpa om man bara e lite ledsen också...
om du har fler bra tips, hör gärna av dig!
 
Puss o kram Vera ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullemulle

Vera och Mulle

RSS 2.0